Cum ar putea plati Romania 400 de milioane de euro din cauza fostului ministru Anca Boagiu

fost ministru transporturi, anca boagiu, 400 milioane de euro, nelu iordache, uniunea europeana, tronsoane autostrada, nadlac-arad, sibiu-orastie

Cum ar putea plati ROMANIA 400 de milioane de euro din cauza ANCAI BOAGIU, fost ministru PDL al Transporturilor in guvernul EMIL BOC, actualmente prim-vicepresedinte al PNL.

ROMANIA ar putea fi pusa sa-i plateasca Uniunii Europene (UE) 400 de milioane de euro, din cauza fostului ministru pedelist ANCA BOAGIU. Mai precis, aceasta este suspectata ca ar fi acordat contracte pe tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu apropiatului PDL, NELU IORDACHE, informeaza cotidianul Jurnalul.

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu au facut obiectul unor licitatii aranjate in 2011 in favoarea asfaltatorului de casa al PDL, Nelu Iordache. Acesta se regaseste intr-o sesizare depusa la DNA de catre Guvern inca din decembrie 2012. Intre timp, lotul trei din Orastie-Sibiu s-a inchis din cauza fisurilor repetate, iar situatia trebuie remediata pana la 31 decembrie, altfel Romania risca sa dea inapoi Uniunii Europene banii pentru intregul tronson: 400 de milioane de euro. Pana acum, Anca Boagiu nu a dat nicio explicatie procurorilor in legatura cu aceasta sesizare a Guvernului.

Contracte reziliate, licitatii repetate, fisuri, alunecari de teren, iar acum si o premiera: o autostrada deschisa circulatiei este inchisa la cateva luni de la inaugurare pentru ca se surpa. Toate acestea au un punct de pornire: anul 2011, cand au fost atribuite contractele pentru Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu. Un raport al Autoritatii Nationale de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice acuza manarirea acestor licitatii in mandatul Ancai Boagiu. Pe 6 decembrie 2012, in conferinta de presa, presedintele ANRMAP, Dan Vladescu, anunta ca Guvernul a sesizat DNA.

„Au fost depuse sapte oferte de catre sapte operatori economici principali, iar din acestea sase au fost respinse fiind considerate inacceptabile sau neconforme. Ceea ce este si mai interesant, pentru aceeasi procedura de atribuire nu au fost inregistrate contestatii pe rolul Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor, lucru cel putin bizar avand in vedere miza acestor proceduri de atribuire”, a spus presedintele ANRMAP.

El a mai precizat ca fiecare dintre cele sase societati respinse la procedura Nadlac-Arad au primit contracte pentru autostrada Orastie-Sibiu.

Asadar, ceea ce fusese gasit neconform pentru Nadlac-Arad a fost tocmai bun pentru Orastie-Sibiu. Beneficiarul acestei operatiuni a fost, potrivit descrierii de mai sus a Guvernului, firma Romstrade a lui Nelu Iordache.

In concluzie, pentru ca lucrarile au fost facute de mantuiala de firma lui NELU IORDACHE (n.n. unul dintre “regii asfaltului”), bucata dintre Orastie si Sibiu s-a inchis din cauza fisurilor repetate. Iar daca situatia nu se remediaza pana la 31 decembrie, ROMANIA risca sa dea inapoi Uniunii Europene (UE) banii pentru intregul tronson, adica 400 de milioane de euro. Insa pentru ca reparatiile sa inceapa, Guvernul trebuie sa achite aproape 35 de milioane de euro.

Sursa text: jurnalul national


4 Comments

  • NISTE INCOMPETENTI CORUPTI ????? spune:

    Ministrul Transporturilor,Ghiocel Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie…

    “În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
    Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
    Se pare ca nu, nici nu avea cum.

    DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” cel putin din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
    Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat CFR Calatori) Litra Marcel,Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători…”
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus prin girul lui Secara Vasile?

  • mihail30 spune:

    Bani online! Daca v-ati saturat sa cautati oferte cu adevarat serioase, acum e timpul sa va opriti, pentru ca aici veti gasi ceva ce e deja demonstrat! Puteti castiga bani online, cu un efort inteligent, in timpul liber! Trebuie sa aveti calculator, conexiune la internet, sa stiti sa folositi emailul, documente word si pdf. Tot aici veti invata totul gratuit! Numai cand va hotarati cu seriozitate, cereti detalii mai multe la adresa de email: [email protected]

  • dana spune:

    OFERTĂ SERIOASĂ DE LUCRU! Colaborare part-time pentru promovare online prin publicarea de anunțuri!
    OFERIM:
    -Contract legal de commision;
    -Training online gratuit si asistență pas cu pas chiar dacă nu ai niciun fel de experiență;
    -Suport și logistică necesare pe tot parcursul activității;
    -Scrisoare de recomandare dupa 3 luni de activitate;
    -Program flexibil – posibilitatea de a lucra de acasa.
    ATRIBUȚII PRINCIPALE:
    -Promovare online prin publicarea de anunțuri;
    -Menținerea unei evidențe a ofertelor prospectate si actualizate zilnic.
    CERINȚE:
    -Cunoștințe minime de operare pe internet, de lucru cu fișiere word si pdf., navigare online. Pentru detalii, rog doar persoanele serioase să trimită e-mail la adresa: [email protected]

  • Mari spune:

    CUM SA FACI BANI ONLINE ! In aceste timpuri este nevoie sa inveti rapid cum sa faci bani online! Profita si tu imediat de acest sistem care te indruma pas cu pas si te invata cum sa faci bani online! Incepe urgent sa te instruiesti cum sa faci bani online! Noi, cu o echipa dinamica si tanara, suntem alaturi de tine si te ajutam cu cea mai mare seriozitate sa reusesti! Numai cand doresti cu cea mai mare seriozitate sa schimbi ceva in viata ta, cauta-ne la adresa de email: [email protected]

Lasă un răspuns către dana Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *